Paisatges de l’ànima 3D / Paisajes del alma 3D

Paisatges de l’ànima. Estereoscòpica

FotoMiquel Planchart
www.btxestudi.com
Especialista en imatge tridimensional des de l’any 1987, Miquel Planchart ha realitzat treballs 3D de diversa índole en format de fotografia, video i cinema tant en l’àmbit nacional com internacional. Director d’estereoscòpia en diverses produccions audiovisulas a la vegada qeu realitzador, ha realitzat treballs en països com Anglaterra, Brasil, Kuwait, Portugal, Romania… entre d’altres. Els seus coneixements l’han portat a assessorar diversos dissenys d’equipaments i software específics per a estereoscòpia. Actualment està desenvolupant eines per l’enregistrament d’imatges 3D en el camp de la cirurgia de trauma i odontologia.
Docent en diferents seminaris i tallers portats a terme a l’ESCAC, Ciudad de la Luz, Universitat Abat Oliva, TV de Aragón… entre d’altres.

corretgida

“Encara que tota imatge encarna una manera de veure, la nostra percepció o apreciació d’una imatge depèn també del nostre mode de veure”. John Berger, Formes de veure.

La fotografia estereoscòpica consisteix a crear la il·lusió de profunditat, en aquest cas mitjançant la separació que ens donen els filtres de les ulleres, de tal manera que la informació que ens arriba a cada ull genera en el nostre cervell la sensació de profunditat. És així que ens convertim en més queespectadors: és com si les imatges prenguessin vida i ens fessin partícips. Som part d’aquesta il·lusió. Cada imatge que conforma aquesta exposició, no deixa de ser el reflex interior d’un estat d’ànim personal provocat durant el breu instant d’una mirada, mirada de vegades fugissera, de vegades pausada. Paisatges de l’ànima que cadascú construeix mirada a mirada.

“Aunque toda imagen encarna un modo de ver, nuestra percepción o apreciación de una imagen depende también de nuestro modo de ver”. John Berger, Formas de ver.

La fotografía estereoscópica consiste en crear la iluminación ilusión de profundidad, en este caso mediante la separación que nos dan los filtros de las gafas, de tal modo que la información que nos llega a cada ojo genera en nuestro cerebro la sensación de profundidad. Es así que nos convertimos en más que espectadores: es como si las imágenes tomaran vida y nos hicieran partícipes. Somos parte de esta ilusión. Cada imagen que conforma esta exposición, no deja de ser el reflejo de un estado de ánimo
personal provocado durante el breve instante de una mirada, mirada a veces huidiza, a veces pausada. Paisajes del alma que cada uno construye mirada a mirada.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s